آیا وبسایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد؟ ۱۲ نشانه که زمان آن فرا رسیده است
وبسایت شما، درب ورودی مجازی کسبوکارتان است. اغلب اولین تعاملی است که مشتریان بالقوه با برند شما دارند. یک وبسایت قدیمی یا ناکارآمد میتواند قبل از اینکه بتوانید تأثیر خوبی بگذارید، افراد را از شما دور کند.
در حالی که طراحی مجدد وبسایت به زمان و منابع قابل توجهی نیاز دارد، اجتناب از آنها معمولاً یک اشتباه است. طرحهای قدیمی منجر به تجربه کاربری ضعیف، نرخ تبدیل پایین، آسیبپذیریهای امنیتی و در نهایت کاهش درآمد و اعتبار برند میشوند.
بنابراین، چگونه میتوانید تشخیص دهید که واقعاً زمان طراحی مجدد سایت شما فرا رسیده است؟ در اینجا ۱۲ نشانه هشدار دهنده بالقوه وجود دارد که نشان میدهد زمان طراحی مجدد سایت شما فرا رسیده است.
اگر ترافیک، سرنخها و فروش وبسایت شما اخیراً کاهش یافته است، میتواند نشانهای از این باشد که طراحی و تجربه کاربری (UX) سایت شما، کاربران را فراری میدهد. شاید ناوبری گیجکننده شده باشد، یا زمان بارگذاری صفحه در دستگاههای تلفن همراه امروزی خیلی کند باشد.
تعداد کل کاربران یا بازدید صفحات ماهانه شما طی چند ماه کاهش یافته است. یا علیرغم هیچ تغییر قابل توجهی در تلاشهای بازاریابی شما، تعداد مشتریان بالقوه از وبسایت شما به شدت کاهش یافته است. مشاهده کاهش شدید درصد درآمد تجارت الکترونیک یا نرخ کلیک تبلیغات میتواند بسیار نگرانکننده باشد.
ممکن است عوامل متعددی پشت این روندها باشند، اما طراحی و تجربه کاربری وبسایت شما اغلب بزرگترین عوامل هستند. کاربران اینترنت امروزی به دلیل ناوبری گیجکننده سایت، صفحات با بارگذاری کند یا تجربیاتی که برای دستگاههای تلفن همراه نامناسب هستند، به صبر بیشتری نیاز دارند. حتی موانع کوچک در قابلیت استفاده میتواند باعث شود بازدیدکنندگان به سرعت سایت شما را ترک کنند.
برای مثال، فراخوانهای نامشخص، پاپآپهای حواسپرتکننده، اطلاعات ناکافی در مورد محصول یا خدمات، یا مراحل پرداخت بیش از حد میتواند مشتریان بالقوه را فراری دهد. طرحهای ناوبری پیچیده و عناصر چندرسانهای حجیم که بر سرعت بارگذاری تأثیر میگذارند، از دیگر عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
افرادی که تجربه ناامیدکنندهای در سایت شما دارند، احتمالاً به سرعت از سایت شما خارج میشوند و کسب و کار خود را به جای دیگری منتقل میکنند. یک طراحی وبسایت قدیمی یا دست و پا گیر میتواند مستقیماً بر سودآوری شما تأثیر بگذارد.
روندهای طراحی وب دائماً در حال تحول هستند. سایتی با ظاهر و احساسی که در گذشته ممتاز تلقی میشد، میتواند یک شبه منسوخ شود.
در مورد رقبا تحقیق کنید و وبسایتهای دیگر در صنعت خود، به ویژه وبسایتهای پیشرو در حوزه خودتان را بررسی کنید. اگر سایتهای آنها مدرنتر، از نظر بصری جذابتر و کاربرپسندتر از سایت شما به نظر میرسند، زمان طراحی مجدد فرا رسیده است.
زیباییشناسی نقش مهمی در اعتمادسازی ادراکشده ایفا میکند. طراحی سایت قدیمی باعث میشود کسبوکار شما از زمانه عقب بماند. این میتواند مشتریان را به سمت رقبای تیزبینتر شما سوق دهد.
امروزه، بیش از نیمی از کل ترافیک وبسایتها از دستگاههای تلفن همراه مانند تلفنهای هوشمند و تبلتها میآید. این تغییر اساسی به سمت تجربیات دیجیتال قابل حمل به معنای داشتن یک طراحی وبسایت غیر واکنشگرا است، معادل بستن در مجازی به روی میلیونها مشتری بالقوه.
بسیاری از سایتهای قدیمیتر در ابتدا فقط با در نظر گرفتن تجربه کاربری دسکتاپ ساخته شدهاند، بدون اینکه به تطبیق آن طراحی برای صفحات لمسی کوچکتر و سناریوهای استفاده در حال حرکت فکر شده باشد. متن ممکن است برای خواندن خیلی ریز باشد، دکمهها ممکن است برای تعامل با نوک انگشتان غیرعملی باشند، و ناوبری کلی