13 تاکتیک برای بهبود نرخ کلیک (CTR) برای تجارت الکترونیک
به عنوان یک فروشگاه تجارت الکترونیک، تبلیغات و کمپینهای بازاریابی شما باید تعداد کلیکهای کافی برای به حداکثر رساندن فروش شما از طریق اینترنت ایجاد کنند. با این حال، اگر نرخ کلیک شما پایین است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که چند استراتژی برای بهبود CTR خود در نظر بگیرید که فروش شما را افزایش می دهد:
1- مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید
زمانی را صرف یادگیری شخصیت برند خود و درک زبان، علایق و جمعیت شناسی مخاطبان خود کنید. هدف گذاری صحیح مخاطب به این معنی است که شما نسخه ای می نویسید که مستقیماً با آنها صحبت می کند و مشکلات آنها را حل می کند. از سوی دیگر، هدف قرار دادن بد مخاطب یا هدف قرار دادن مخاطبان بسیار گسترده به این معنی است که تعداد زیادی برداشت باعث CTR ضعیف می شود.
۲- از بازاریابی هیجان محور استفاده کنید
هدف همه کمپین های بازاریابی فروش محصولات است. با این حال، بسیاری از بازاریابان این اشتباه را مرتکب می شوند که مشتریانشان را موجوداتی منطقی فرض می کنند که همیشه تصمیمات منطقی می گیرند. اما در واقعیت، مردم موجوداتی احساسی هستند که اغلب بر اساس انگیزه عمل می کنند تا منطق.
به همین دلیل، برای بازاریابان تجارت الکترونیک مهم است که از تاکتیکهای بازاریابی هیجانمحور استفاده کنند که تبدیلها را به حداکثر میرساند و نرخ کلیک را افزایش میدهد. بازاریابی هیجان محور از محرک های احساسی مانند طنز و داستان سرایی برای جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه استفاده می کند.
به عنوان مثال، اگر محصولی را برای افرادی می فروشید که دوران سختی مانند طلاق یا از دست دادن شغل را سپری می کنند، مهم است که به آنها نشان دهید که درد و رنج آنها را درک می کنید. این را می توان با استفاده از کلمات و تصاویر در مطالب بازاریابی خود انجام داد که دلسوزی و همدلی را منتقل می کند.
3- موقعیت آگهی را در نظر بگیرید
موقعیت آگهی و حتی دکمه/لینک واقعاً اهمیت دارد. بسته به هر کانال بازاریابی، میخواهید بهترین مکانها را برای درج آگهی خود بیابید. به عنوان مثال، اگر تبلیغ یک عنصر وب سایت است، همیشه آن را در بالای صفحه قرار دهید. در ایمیلها، دکمه را در مکانی قابل مشاهده با رنگ متضاد و فونت برجسته قرار دهید. با تبلیغات رسانههای اجتماعی، تنظیمات تبلیغات گزینههای موقعیتیابی زیادی را ارائه میدهند و شما میتوانید همه آنها یا تنها یک زوج را بر اساس هدف و مخاطب کمپین انتخاب کنید.
4- ارزش و امتیاز فروش را به وضوح نشان دهید
در نسخه تبلیغاتی خود، همیشه می خواهید سعی کنید بینندگان را متقاعد کنید که کلیک کنند. به این به عنوان فروش فکر کنید. کپی بنویسید که به وضوح ارزش و نقاط فروش محصول، پیشنهاد یا خدمات شما را نشان دهد. اگر متقاعد شوند کلیک خواهند کرد. اگر نمیخواهید با این کار سخت بروید، حداقل علاقه کافی برای بینندگان ایجاد کنید تا حداقل روی «بیشتر بدانید» کلیک کنند.
5- از کلمات قدرتمند و عبارات فریبنده استفاده کنید
روی استفاده از کلماتی تمرکز کنید که بینندگان را وادار به کلیک کردن می کند. انحصاری، زمان محدود، مقادیر محدود، تخفیف، رایگان، مادام العمر، هدایا و غیره. سعی کنید کاربر کلیک کند. برعکس، آخرین کاری که میخواهید انجام دهید استفاده از کلمات عمومی و بیجان است که هیچ فوریت یا کنجکاوی ایجاد نمیکنند.
6- از کلمات کلیدی مرتبط و شیوه های سئو استفاده کنید
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بسیار مهم است. این کمک می کند مطمئن شوید که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای جستجوی آن عبارات نشان داده می شوید.
اگر یک مشتری بالقوه به دنبال کفش های چرمی قهوه ای است و تبلیغ شما برای جستجو در کیف پول های چرمی قهوه ای نمایش داده می شود، بعید است که روی آن کلیک کند. از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که به کسب و کار شما و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید مرتبط است. هرچه کلمات کلیدی مورد استفاده شما مرتبط تر باشد، نرخ کلیک شما بهتر خواهد بود.
همچنین در نظر گرفتن شیوه های سئو هنگام ایجاد تبلیغات بازاریابی تجارت الکترونیک بسیار مهم است. برخی از روشهای سئوی تجارت الکترونیک که نرخ کلیک شما را افزایش میدهند عبارتند از:
- استفاده از نام تجاری خود به عنوان کلمه کلیدی
- استفاده از کلمات کلیدی دم بلند مرتبط با برند و محصولات شما
- از جمله URL در نسخه تبلیغاتی خود
- افزودن تصویری که با موضوع آگهی شما مطابقت دارد - استفاده از عبارات جستجوی خاص در نسخه تبلیغاتی برای مطابقت با محصول یا خدمات شما
- ایجاد تبلیغات بر اساس آنچه در مورد مشتری خود و نیازهای آنها می دانید
- استفاده از کلمات کلیدی هدف از تاریخچه جستجوی مشتری برای ایجاد یک تبلیغ مرتبط
- اطمینان حاصل کنید که ارتباط بالایی بین درخواست کاربر و برند شما وجود دارد
این به افزایش نرخ کلیک برای کمپین های بازاریابی تجارت الکترونیک کمک می کند.
7- از سرفصل های خاص و توصیفی استفاده کنید
سرفصل ها یکی از مهمترین جنبه های تبلیغات بازاریابی شما هستند. این چیزی است که افراد را به سمت خود جذب می کند و آنها را وادار می کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند.
از عناوین خاص و تشریحی استفاده کنید که مزیت اصلی کلیک بر روی آن تبلیغ را به وضوح بیان می کند. هرچه بتوانید دقیق تر باشید، برای نرخ کلیک شما بهتر خواهد بود. چند نمونه از سرفصل های خاص برای تجارت الکترونیک عبارتند از:
- 20% در سفارش بعدی خود صرفه جویی کنید
- "هنگام ثبت نام در خبرنامه ما، یک بطری رایگان از شستشوی بدن جدید ما دریافت کنید."
- “ارسال رایگان برای سفارش های بالای 50 تومان”
- “10 دلار تخفیف برای خرید بعدی شما”
همچنین مهم است که انواع مختلف تیتر آگهی خود را آزمایش کنید تا بفهمید کدام یک از نظر نرخ کلیک بهترین عملکرد را دارند. سعی کنید از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید، سرفصل های جذاب بنویسید و مزایا را به جای ویژگی ها توصیف کنید.
8- طراحی صفحه فرود را بهینه کنید
صفحه فرود اولین صفحه ای است که بازدیدکنندگان با کلیک بر روی یک لینک در کمپین تبلیغاتی شما می بینند. بهینه سازی این صفحه برای تبدیل بسیار مهم است، به این معنی که باید بازدیدکنندگان را وادار به انجام اقدامات خاصی مانند پر کردن فرم یا خرید آنلاین کند.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت با تصاویر، ویدیوها یا متن بیش از حد شلوغ نیست. در عوض، روی ایجاد یک صفحه تمیز، ساده و جذاب تمرکز کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.
علاوه بر این، مطمئن شوید که صفحه فرود و وب سایت شما به طور کلی سازگار با موبایل است. ترافیک تلفن همراه در سالهای اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و به دلیل استفاده بیشتر افراد از تلفن هوشمند خود برای مرور اینترنت، به رشد خود ادامه خواهد داد. اگر وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد، می تواند نرخ کلیک شما را تا 40 درصد کاهش دهد.
9- تصاویر جذاب اضافه کنید
تصاویر واقعا قدرتمند هستند. آنها توجه را جلب می کنند و بیشتر از متن می گویند. شما می خواهید برای پیدا کردن تصاویر با کیفیتی که توجه را جلب می کند و پیامی را ارائه می دهد تا بینندگان را وادار به کلیک کردن کنند، وقت بگذارید. اگر می توانید یک طراح گرافیک برای ایجاد یک طرح حرفه ای برای تبلیغات با فونت، رنگ ها و تصاویر عالی بپردازید، حتما آن را انتخاب کنید!
10- کپی Call to Action (CTA) Optimize
هدف هر تبلیغ بازاریابی تجارت الکترونیک ایجاد یک کلیک است. به همین دلیل است که همیشه باید کپی CTA را برای هر کمپین بهینه کنید.
CTA دکمه ای است که افراد روی آن کلیک می کنند تا آنها را به صفحه فرود شما ببرند. باید واضح، مختصر و قابل درک برای مخاطبان شما باشد. همچنین باید موضوع تبلیغ شما و محصولات خاصی را که با کمپین خود هدف قرار می دهید منعکس کند. همچنین باید قابل اجرا باشد تا بازدیدکنندگان دقیقا بدانند که هنگام ورود به سایت شما چه کاری باید انجام دهند.
در نهایت، CTA باید یک فراخوان خاص برای اقدام باشد، نه فقط یک بیانیه مبهم. برای مثال، بهجای «اکنون بخرید» یا «بیشتر بدانید»، میتوانید از چیزی مانند: «بلیطهای با تخفیف خود را از اینجا دریافت کنید» استفاده کنید.
11- از محتوای ویدیویی در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید
در بازار پر رقابت امروزی، محتوای ویدیویی یکی از موثرترین راهها برای متمایز شدن از دیگران است. در واقع، تحقیقات نشان میدهد افرادی که ویدیوها را تماشا میکنند، بیشتر از افرادی که این کار را نمیکنند، روی یک تبلیغ کلیک میکنند.
محتوای ویدیویی جذابتر از متن است و میتواند به شما کمک کند که از دیگران متمایز شوید. اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما محصولاتی را می فروشد که توضیح آنها با کلمات دشوار است، ویدئو ابزاری عالی برای شماست.
یک ویدیوی کوتاه که توضیح میدهد محصول شما چگونه کار میکند یا چرا بهتر از نمونههای مشابه در بازار است، ممکن است همان چیزی باشد که برای افزایش نرخ کلیک خود به آن نیاز دارید.
12- از اثبات اجتماعی استفاده کنید و فوریت ایجاد کنید
هنگامی که از اثبات اجتماعی در تبلیغات بازاریابی خود استفاده می کنید ، به مشتریان بالقوه نشان می دهید که افراد دیگر قبلاً محصولات شما را خریداری کرده اند. این می تواند به کاهش تردید آنها در مورد خرید کمک کند و احتمال کلیک آنها را به وب سایت شما افزایش دهد.
به عنوان مثال، اگر محصولات زیبایی می فروشید، ممکن است از گواهی مشتری استفاده کنید که از نتایج استفاده از محصول شما راضی بوده است. همچنین میتوانید با گفتن جملهای مانند «بیش از 50000 نفر قبلاً این مورد را خریدهاند» در نسخه تبلیغاتی خود گواهی اجتماعی اضافه کنید.
ایجاد فوریت راه دیگری برای بهبود نرخ کلیک شما با ارائه تخفیف یا سایر مشوق ها برای کسانی است که سریع عمل می کنند.
13- تبلیغات مختلف را بهینه و آزمایش کنید
در حالی که ممکن است روی بهینه سازی عملکرد وب سایت و صفحات فرود خود متمرکز شده باشید، باید مدتی نیز برای بهینه سازی و آزمایش تبلیغات مختلف وقت بگذارید.
هرچه نقاط داده بیشتری داشته باشید، تشخیص دقیق اینکه چه چیزی از نظر محتوا، تصاویر و متن بهتر عمل می کند، برای شما آسان تر خواهد بود. پیامها، فراخوانها و قالبهای مختلف را آزمایش کنید.
سعی کنید چند نوع از تبلیغات خود را اجرا کنید و با ردیابی نرخ کلیک برای هر کدام، ببینید کدام یک بهترین عملکرد را دارند. سپس از این اطلاعات برای بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود بر اساس آنچه برای مخاطبان شما بهتر است استفاده کنید.