موشن گرافیک در مقابل طراحی گرافیک: تفاوت چیست؟
۲۰۱۳، «Weird Al» Yankovic، موزیسین پارودی، با هنرمند تجسمی، جارت هدر، تماس گرفت تا برای آهنگ جدیدش موزیک ویدیویی بسازد. وقتی آلبوم Mandatory Fun یانکوویچ در ژوئیهی بعد منتشر شد، ۵۰۰ ساعت کار طراحی هدر در معرض دید عموم قرار گرفت و ویدیوی او برای «Word Crimes» که شامل متن متحرک بود، بیشتر از خود آهنگ مورد توجه قرار گرفت.
برای طراحی موشن گرافیک در رشت و گیلان به وب سایت خجسته وب مراجعه کنید.

کار هدر نمونهای از این است که چگونه هنرمندان طراحی بصری، مانند کسانی که در زمینههای گرافیک متحرک و طراحی گرافیک فعالیت دارند، میتوانند یک محصول را برجسته کنند. هنرمندان گرافیک متحرک و طراحی گرافیک از کامپیوتر و فناوری برای خلق هنرهای بصری هدفمند استفاده میکنند که نقش مهمی در نحوه تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات شرکتها ایفا میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسیرهای شغلی مرتبط، آنچه آنها را متمایز میکند و نحوه به دست آوردن یکی از این مشاغل سرگرمکننده و همهکاره، ادامه مطلب را بخوانید.
بررسی اجمالی موشن گرافیک
اگر تا به حال سکانس آغازین یک فیلم را تماشا کرده باشید، موشن گرافیک را در عمل دیدهاید. هنرمندان موشن گرافیک، انیمیشنهای مستقلی خلق میکنند که شامل استفاده از متن برای انتقال اطلاعات یا احساسات است. بازیهای ویدیویی، فیلمها، تبلیغات و برنامههای تلویزیونی و سایر انواع رسانههای دیجیتال از موشن گرافیک استفاده میکنند.
این اثر بسیار بصری، نگاهی خلاق را با مهارتهای کامپیوتری ترکیب میکند تا محصولی برجسته ایجاد کند که توجه مخاطب را جلب کرده و به یاد ماندنی باقی بماند. متخصصان گرافیک متحرک، اصول ظریف انیمیشن را درک میکنند و هر روز آنها را در کار خود به کار میبرند. آنها انیمیشنهای جذاب و احساسی ایجاد میکنند که به یک هدف خاص دست مییابند. از آنجا که انیمیشنهایی که آنها ایجاد میکنند شامل متن است، آنها همچنین درک کاملی از تایپوگرافی و چگونگی تأثیر فونتها، اندازهها و سبکهای مختلف بر درک بیننده دارند.
چشمانداز شغلی موشن گرافیک
دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) متخصصان گرافیک حرکت را در دسته هنرمندان چندرسانهای و انیماتورها قرار میدهد که از این تعداد، تا ماه مه ۲۰۱۸، ۷۱۶۰۰ نفر در ایالات متحده با میانگین درآمد سالانه ۷۲،۵۲۰ دلار وجود داشته است. BLS پیشبینی میکند که بازار کار هنرمندان چندرسانهای و انیماتورها بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، ۴ درصد رشد داشته باشد.
بررسی اجمالی طراحی گرافیک
طراحان گرافیک، هنرهای بصری ثابت را برای برندسازی، تبلیغات، عملیات و موارد دیگر خلق میکنند. طراحان گرافیک میتوانند لوگوهای تجاری، پوسترهای فیلم، طرحهای وبسایت، مطالب تبلیغاتی و سایر عناصر بصری جذاب و معنادار را خلق کنند. آنها با مشتریان همکاری میکنند تا درک عمیقی از دیدگاه و اهداف آنها برای برند ایجاد کنند. سپس آنها به مهارت و خلاقیت هنری خود روی میآورند تا آن دیدگاه را به واقعیت تبدیل کنند. برای موفقیت به عنوان یک طراح گرافیک، توسعه مهارتهای تایپوگرافی، طراحی و طرحبندی ضروری است. علاوه بر این، متخصصان طراحی گرافیک اغلب از برنامههای کامپیوتری طراحی محور، مانند Adobe Suite، و مهارتهای برنامهنویسی مانند CSS و HTML، برای ایجاد محصولات دیجیتالی که منعکس کننده برند هستند، استفاده میکنند.
چشمانداز شغلی طراحی گرافیک
اداره آمار کار آمریکا (BLS) نشان میدهد که تا ماه مه ۲۰۱۸، ۲۹۰،۱۰۰ طراح گرافیک در ایالات متحده وجود داشته است که میانگین حقوق سالانه آنها ۵۰،۳۷۰ دلار بوده است و ۱۰ درصد برتر آنها بیش از ۸۵۷۶۰ دلار درآمد داشتهاند. پیشبینی میشود که حوزه طراحی گرافیک بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، رشد ۳ درصدی را تجربه کند و در این مدت، ۸۸۰۰ شغل جدید ایجاد شود.
شباهتهای بین موشن گرافیک و طراحی گرافیک
هنرمندان موشن گرافیک و طراحی گرافیک هر دو از کامپیوتر برای خلق گرافیکهای بصری که اطلاعرسانی، ترغیب یا سرگرمی میکنند، استفاده میکنند. این مشاغل شامل کار در صنایع مختلف است و معمولاً مستلزم استفاده از نرمافزارهای طراحی پیشرفته برای خلق و دستکاری گرافیک و جلوههای ویژه است. کسانی که مشتاقند هر یک از این دو نوع هنرمند باشند، میتوانند به عنوان فریلنسر کسب و کار خود را راهاندازی کنند یا به صورت داخلی برای شرکتهای تولیدی یا طراحی کار کنند.
هر دو شغل به خلاقیت و مهارتهای طراحی بصری فراوان و همچنین توانایی درک دیدگاهها و نیازهای طراحی مشتریان نیاز دارند. مدرک مرتبط مانند مدرک آنلاین کارشناسی هنرهای زیبا در رسانههای دیجیتال دانشگاه مریویل میتواند مهارتهای ضروری فناوری و طراحی را برای هنرمندان مشتاق گرافیک متحرک و طراحی گرافیک فراهم کند.
تفاوتهای بین موشن گرافیک و طراحی گرافیک
اگرچه موشن گرافیک و طراحان گرافیک شباهتهای زیادی دارند، اما تفاوتهای کلیدی وجود دارد که آنها را از هم متمایز میکند. استفاده آنها از انیمیشن و جایگاه معمول در صنعت، قابل توجهترین آنهاست، اما موارد دیگری نیز وجود دارد.
انیمیشن
بزرگترین تفاوت بین این دو حوزه، استفاده از انیمیشن است. موشن گرافیک، همانطور که از نامش پیداست، دارای یک عنصر متحرک است، مانند ستاره دنبالهدار آشنایی که در بالای لوگوی استودیو والت دیزنی اوج میگیرد یا سه ستارهای که بر فراز کوه پارامونت قرار گرفتهاند. به همین دلیل، کار موشن گرافیک اغلب زمانبرتر است.
طراحی گرافیک شامل انیمیشن نمیشود. طراحان گرافیک با تصاویر ثابت، چه در قالب دیجیتال و چه در قالب چاپ، مانند پوستر، کارت ویزیت یا لوازم التحریر، کار میکنند. هنگامی که حرکت وجود داشته باشد، طراحی گرافیک به گرافیک متحرک تبدیل میشود. برخی از طراحان گرافیک میتوانند یک پروژه را در کمتر از یک یا دو ساعت برای یک لوگو یا بروشور ساده به پایان برسانند.
جایگاهیابی در صنعت
بسیاری از هنرمندان چندرسانهای و انیماتورها در صنعت سرگرمی کار میکنند. اکثر آنها خوداشتغال هستند و تقریباً ۶۰٪ آنها به عنوان فریلنسر شناخته میشوند. ۱۲٪ دیگر برای شرکتهای فیلمسازی کار میکنند و از آنجا به پایین میروند. با توجه به ماهیت کارشان، انیماتورها و هنرمندان گرافیک متحرک فقط روی چند پروژه به طور همزمان کار میکنند که گاهی اوقات میتواند ماهها یا سالها طول بکشد.
تنها ۲۲٪ از طراحان گرافیک خوداشتغال هستند و بقیه در صنایع مختلف به صورت داخلی کار میکنند. به عنوان مثال، طراحان گرافیک ممکن است لباس طراحی کنند، وبسایت طراحی کنند یا لوگوهایی را توسعه دهند که هم در قالبهای چاپی و هم دیجیتال ظاهر میشوند.