تجارت الکترونیک راه درازی را طی کرده است تا اینکه فقط یک نسخه آنلاین از فروشگاه آجر و ملات شما باشد. در حالی که هنوز امکان ایجاد نسخه دیگری از ویترین فروشگاه شما وجود دارد، صنعت تجارت الکترونیک امروزی بسیار بیشتر از آن را ارائه می دهد - با فرصت های فراوان برای ارائه ارزش به مشتریان و ایجاد درآمد بیشتر از همیشه فقط با فروش محصولات فیزیکی. KPI تجارت الکترونیک در طول سال ها برای شرکت ها بسیار مهم شده است. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا هر کسب و کاری باید یک فروشگاه تجارت الکترونیک به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود داشته باشد، صرف نظر از اینکه در چه صنعتی است.

5 دلیل برای اینکه هر کسب و کاری باید فروشگاه تجارت الکترونیک داشته باشد

1) می توانید به هر کسی بفروشید

چه در حال اداره یک کسب و کار B2B یا B2C باشید، تجارت الکترونیک راهی فوق العاده برای ارائه کالاها و خدمات خود در مقابل افراد بیشتری است. در واقع، از آنجایی که فروش تجارت الکترونیک سال به سال به رشد خود ادامه می‌دهد، فروشگاه‌های آجر و ملات با مشکل مواجه می‌شوند - فقط نگاه کنید که در چند سال گذشته چند خرده‌فروش بزرگ اعلام ورشکستگی کرده‌اند. اگر به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش درآمد هستید، هرگز زمانی بهتر از اکنون برای راه‌اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک وجود نداشته است. 

2) حاشیه های کم را در آغوش بگیرید

حاشیه سود در تجارت الکترونیک بسیار کمتر از فروشگاه های خرده فروشی سنتی است. خبر خوب این است که افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند، قدرت خرید بیشتری دارند، بنابراین اگر بتوانید شخصی را متقاعد کنید که به جای خرید یک کالای 50 دلاری از یک خرده فروشی، یک کالای 100 دلاری از فروشگاه خود بخرد، به طور بالقوه می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. خارج از آن فروش همچنین، فروش محصولات کوچکتر مانند کتاب یا ظروف آشپزخانه به صورت آنلاین سودآور است اما به صورت آفلاین سودآور نیست. اگر کسب و کار شما بر این نوع موارد تمرکز دارد، باید به طور جدی به فکر اضافه کردن یک سایت تجارت الکترونیک باشید.

3) به سرعت مقیاس را افزایش دهید

جذابیت راه اندازی یک تجارت الکترونیکی این است که می توانید خیلی سریع شروع به کار کنید. هنگامی که یک پلتفرم را انتخاب کردید و ویترین فروشگاه خود را راه اندازی کردید، فقط چند ساعت طول می کشد تا شروع کنید. درست مثل آن، شما در تجارت هستید. حتی اگر کالاهای ساخته شده توسط دیگران را می فروشید، آمازون و شاپیفای به شما اجازه می دهند نام تجاری خود را به آنها اضافه کنید (به عنوان مثال، نام یا لوگوی برند خود را روی محصولات قرار دهید). این باعث می‌شود فروشگاه شما به راحتی با آنچه مشتریان از خرید آنلاین انتظار دارند، جا بیفتد. مشتریان اغلب در هنگام تصمیم گیری برای خرید به نظرات سایر خریداران متکی هستند، بنابراین داشتن نظرات مثبت باعث جذب ترافیک بیشتر و همچنین افزایش نرخ تبدیل می شود.

4) افزایش فروش با تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین معمولاً ارزان تر از انواع تبلیغات سنتی است و می تواند ترافیک وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یکی از این روش ها استفاده از گوگل ادوردز برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است، اما گزینه های دیگری مانند تبلیغات فیس بوک و بازاریابی ایمیلی نیز وجود دارد. اجرای یک مسابقه یا تبلیغات برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود از طریق یکی از این روش ها می تواند به افزایش فروش بدون صرف هزینه زیاد کمک کند. فقط مطمئن شوید که هیچ شرایط خدماتی را با این پلتفرم‌ها زیر پا نمی‌گذارید - وقتی پای خط‌مشی‌هایشان به میان می‌آید، آنها بخشنده نیستند.

5) برنامه های وابسته منبع عالی درآمد هستند

بسیاری از کسب‌وکارها محصولات را به صورت خرده‌فروشی می‌فروشند یا به بازار عرضه می‌کنند ، به این معنی که اغلب کمیسیون‌های وابسته را از دست می‌دهند. برنامه های وابسته مشارکت مستقیم بین خرده فروشان آنلاین و شرکت های وابسته هستند. هنگامی که برای عضویت در کسب‌وکاری که برنامه‌های وابسته دارد ثبت‌نام می‌کنید، پیوندهای ویژه‌ای به شما داده می‌شود (که به آن پیوندهای وابسته گفته می‌شود) که می‌تواند به شما کمک کند هر بار که شخصی یکی از محصولاتش را با استفاده از پیوند شما خریداری می‌کند، کمیسیون دریافت کنید. این یک راه عالی برای شروع تجارت الکترونیک بدون نیاز به مقابله با منابع محصول یا مسائل حمل و نقل است. مزیت عالی دیگر این است که بسیاری از شبکه‌های وابسته منابع ترافیک را برای شما ردیابی می‌کنند، که می‌تواند به شما درک بهتری از نحوه عملکرد تلاش‌های بازاریابی شما پس از راه‌اندازی فروشگاه شما بدهد.