هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را تایپ می کند، الگوریتم های موتورهای جستجو به فهرست آنها نگاه می کنند و بهترین صفحات را برای برآورده کردن مقصود کاربر پیدا می کنند . صفحاتی که به احتمال زیاد کاربر را راضی می کنند در اولین موقعیت های نتایج ارگانیک ظاهر می شوند.

الگوریتم های رتبه بندی از فاکتورهای زیادی استفاده می کنند و هیچ کس دقیقاً نمی داند این عوامل چیست. این سس مخفی گوگل است که سال ها خصوصی نگه داشته شده است. آنچه که برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی شناخته شده است موارد زیر است:

  • ارتباط محتوا
  • کیفیت محتوا
  • تجربه صفحه
  • Domain Authority
  • بخورید
  • سیگنال های تعامل کاربر

ارتباط محتوا

ارتباط محتوا با آنچه کاربر در جستجوی آن است، عامل شماره یک سئو است. با تجزیه و تحلیل رفتار میلیون‌ها جستجوگر، گوگل می‌داند که آنها انتظار دارند چه نوع محتوایی را برای یک جستجوی خاص ببینند.

 

اطلاعاتی (به عنوان مثال، "کالری در قهوه سیاه")

  • تجاری (به عنوان مثال، "بهترین چاپگرهای لیزری")
  • معاملاتی (به عنوان مثال، "رزرو میز")

به عنوان مثال، شخصی که به دنبال "بهترین چاپگرهای لیزری" است، به دنبال لیستی از بهترین چاپگرها برای خرید است.

آنها صفحه ای در مورد نحوه کار پرینترهای لیزری نمی خواهند، اما می خواهند نظرات را بخوانند و برای تصمیم گیری خرید راهنمایی دریافت کنند.ی ایجاد محتوای مرتبط، باید نکات زیر را دنبال کنید:

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی: شما می توانید با انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی، کلمات کلیدی و سوالاتی را که افراد برای یک موضوع خاص دارند پیدا کنید . شما می توانید از نتیجه تحقیق خود برای یافتن ایده هایی برای ایجاد محتوا و بهینه سازی پست های موجود برای مطابقت با هدف کاربر استفاده کنید.

محتوای صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید: محتوای صفحاتی که در جایگاه های برتر گوگل ظاهر می شوند را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید. شکاف‌ها را در محتوای آنها و زمینه‌هایی که می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر، جامع‌تر یا به‌روزتر ارائه دهید، شناسایی کنید، بنابراین محتوای خود را برای کاربران مرتبط‌تر و مفیدتر کنید.

دریافت بازخورد کاربران – یکی از مؤثرترین روش‌ها اما کمتر مورد استفاده برای ایجاد محتوایی که کاربران آن را مفید می‌دانند این است که از آن‌ها نظر بخواهید و از بازخورد آن‌ها برای به‌روزرسانی محتوای خود برای رفع مستقیم این علایق و نگرانی‌ها استفاده کنید.

کیفیت محتوا

علاوه بر محتوای مرتبط، موتورهای جستجو برای پاداش دادن به محتوای با کیفیت آموزش دیده اند. از نظر سئو، محتوای با کیفیت بالا دارای معیارهای زیر است:

  • منحصر به فرد و اصلی  - محتوا منحصراً برای وب سایت شما ایجاد می شود و یک کپی مشابه یا دقیق از محتوای قبلاً منتشر شده نیست.
  • خوب تحقیق شده - اطلاعات و داده های ارائه شده در محتوا دقیق و نتیجه تحقیق و تحلیل دقیق است.
  • بی طرفانه – محتوا نسبت به یک ایده یگانه تعصب ندارد، بلکه جنبه های مختلف یک داستان را ارائه می دهد.
  • توضیح کامل یک موضوع – اگر محتوای شما به طور کامل به درخواست کاربر پاسخ ندهد و آنها مجبور شوند به نتایج جستجو برگردند و به جستجو ادامه دهند، این نشان دهنده نارضایتی کاربر است که بر رتبه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • بهتر از نتایج جستجوی موجود – محتوای شما نباید کامل باشد، اما باید بهتر از نتایج جستجوی موجود باشد.

تجربه صفحه

 

بهترین شیوه های سئو نشان دهنده ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران است. هنگام رتبه‌بندی صفحات در SERP، گوگل به دنبال فاکتورهای UX زیر است (که به عنوان تجربه صفحه شناخته می‌شود):

  • امتیاز حیاتی وب اصلی – اینها معیارهایی هستند که به سرعت بارگیری یک صفحه مربوط می شوند.
  • سازگار با موبایل - محتوا باید برای کاربران دستگاه های تلفن همراه بهینه شود.
  • HTTPS – محتوا باید از طریق SSL ارائه شود.
  • تبلیغات – موقعیت و میزان تبلیغات در یک صفحه نباید حواس کاربران را از یافتن محتوای اصلی صفحه منحرف کند.
  • بینابینی ها و گفتگوهای مزاحم - وب سایت ها نباید از پنجره های بازشو یا سایر عناصر در تلفن همراه استفاده کنند که کل صفحه را پوشش می دهد.

Domain Authority

اعتبار یک دامنه یک عامل رتبه بندی مهم است. اعتبار دامنه با تعداد و نوع لینک های ورودی (بک لینک) یک وب سایت محاسبه می شود. بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به سایت دیگری لینک دهد

در سئو، این یک «رای اعتماد» و یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی سئو است که موقعیت یک صفحه وب را در نتایج جستجو تعیین می کند.

اگر لینک ها از سایت های شناخته شده و قابل اعتماد باشند، رتبه شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. اگر آنها لینک های پولی یا در نتیجه تبادل لینک باشند، رتبه شما تحت تاثیر منفی قرار می گیرد.

بهترین راه برای افزایش اعتبار دامنه دریافت بک لینک های بیشتر است و کارآمدترین راه ها برای انجام این کار عبارتند از:

  • محتوای مناسب پیوند را منتشر کنید - مانند مطالعات موردی، آمار و تحقیقات اصلی.
  • در سایر وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط با محتوا مشارکت کنید.
  • پیوندهای رقیب خود را پیدا کرده و تکرار کنید.

بخو

EEAT مخفف Expertise، Experience، Authority و Trustworthiness است. گوگل می خواهد در نتایج وب سایت هایی را نشان دهد که سطوح بالایی از EEAT را نشان می دهند. در عمل به این معنی است.

  • تجربه - شما باید تجربه خود را با موضوعی در محتوای خود نشان دهید. برای مثال، اگر در حال بررسی یک محصول هستید، باید تصاویر، آزمایش‌ها و سایر داده‌های اصلی را اضافه کنید تا ثابت کنید که تجربه واقعی با محصول دارید.
  • تخصص - با گنجاندن بیوگرافی و اعتبارنامه نویسنده، نشان دادن صلاحیت ها و تخصص نویسندگان در موضوع موضوع، اعتبار را افزایش دهید.
  • اقتدار – این عمدتا به افزایش اعتماد از طریق دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر مربوط می شود.
  • اعتماد – شما می توانید با تولید مداوم محتوای با کیفیت بالا، ارائه تجربه عالی UX و پیروی از روش های شفاف اعتماد کاربران را به دست آورید.

سیگنال های تعامل کاربر

سیگنال های تعامل کاربر به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما در نتایج جستجو اشاره دارد. این سیگنال ها شامل معیارهای کلیدی مانند نرخ کلیک، زمان صرف شده در یک صفحه و نرخ پرش است. در حالی که نمی توانید مستقیماً این موارد را کنترل کنید، می توانید سایت خود را برای تأثیر مثبت بر آنها بهینه کنید. این شامل:

  • بهبود نرخ کلیک (CTR) - عناوین متقاعد کننده و توضیحات متا را ایجاد کنید تا کاربران را ترغیب کنید تا روی لیست شما در نتایج جستجو کلیک کنند.
  • کاهش نرخ پرش - اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود شما با جستارهای جستجو مرتبط هستند و محتوای ارزشمندی را ارائه می دهند تا بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری درگیر و در وب سایت خود نگه دارید.
  • تشویق تعامل کاربر - شامل فراخوانی برای اقدام واضح و عناصر دیگر برای جلوگیری از بازگشت کاربران به نتایج جستجو است.

چگونه با سئو شروع کنیم

بهترین راه برای یادگیری سئو ، تمرین سئو است. علاوه بر یادگیری مفاهیم و تئوری های مختلف، تنها راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی کار می کند، استفاده از تکنیک های مختلف سئو در یک وب سایت و نظارت بر رتبه بندی شما است.

اگر رتبه و ترافیک ارگانیک شما افزایش یابد، احتمالاً در مسیر درستی هستید. اگر نه، باید استراتژی سئو و برنامه عمل خود را تجدید نظر کنید.

در اینجا مثالی از نحوه ظاهر یک استراتژی سئو آورده شده است:

  • اهداف واضح را تعیین کنید – آنچه را که می خواهید با سئو به دست آورید مشخص کنید. نیازهای مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و مشخص کنید کدام کلمات کلیدی را می خواهید به رتبه های بالا برسید.
  • با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید - کلمات و عبارات کلیدی را که بیشتر به اهداف خود مرتبط هستند را شناسایی کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید - مطالعه کنید که چه محتوایی در گوگل برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی می کند و راه هایی برای ایجاد محتوا و تجربه کاربری بهتر بیابید.
  • محتوای مفید برای مردم ایجاد کنید – بر تولید محتوای اصیل و ارزشمند تمرکز کنید که به نیازها و سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد.
  • نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد - به طور منظم عملکرد SEO خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console ردیابی کنید.
  • در مورد بهترین روش های سئو به روز بمانید - به یادگیری در مورد آخرین روندهای سئو و به روز رسانی های الگوریتم برای اصلاح و بهبود استراتژی سئو خود ادامه دهید.