۷ مرحله ساده برای فرآیند طراحی وب
طراحان وب اغلب در مورد فرآیند طراحی وب با تمرکز بر مسائل فنی مانند وایرفریمها، کد و مدیریت محتوا فکر میکنند. اما طراحی عالی در مورد نحوه ادغام دکمههای رسانههای اجتماعی یا حتی تصاویر جذاب نیست. طراحی عالی در واقع در مورد داشتن یک فرآیند ایجاد وبسایت است که با یک استراتژی کلی همسو باشد.
وبسایتهای خوب طراحیشده چیزی فراتر از زیباییشناسی ارائه میدهند. آنها بازدیدکنندگان را جذب میکنند و به افراد کمک میکنند تا محصول، شرکت و برندسازی را از طریق شاخصهای متنوعی شامل تصاویر، متن و تعاملات درک کنند. این بدان معناست که هر عنصر سایت شما باید در جهت یک هدف تعریفشده عمل کند.
اما چگونه میتوان به آن ترکیب هماهنگ عناصر دست یافت؟ از طریق یک فرآیند طراحی وب جامع که هم فرم و هم عملکرد را در نظر میگیرد.
برای من، مراحل طراحی یک وبسایت شامل ۷ مرحله است:
- شناسایی هدف : جایی که من با مشتری کار میکنم تا مشخص کنم وبسایت جدید باید چه اهدافی را برآورده کند. یعنی هدف آن چیست.
- تعریف محدوده : وقتی اهداف سایت را بدانیم، میتوانیم محدوده پروژه را تعریف کنیم. یعنی اینکه سایت برای رسیدن به هدف به چه صفحات و ویژگیهایی نیاز دارد و جدول زمانی برای ساخت آنها چیست.
- ایجاد نقشه سایت و وایرفریم : با تعریف دقیق محدوده، میتوانیم شروع به بررسی نقشه سایت کنیم و مشخص کنیم که محتوا و ویژگیهایی که در تعریف محدوده تعریف کردهایم، چگونه با هم مرتبط خواهند بود.
- تولید محتوا : حالا که تصویر بزرگتری از سایت در ذهن داریم، میتوانیم شروع به تولید محتوا برای تک تک صفحات کنیم و همیشه بهینهسازی موتور جستجو (سئو) را در نظر داشته باشیم تا صفحات روی یک موضوع واحد متمرکز بمانند. بسیار مهم است که برای مرحله بعدی، محتوای واقعی داشته باشید:
- عناصر بصری : با معماری سایت و برخی از محتواهای موجود، میتوانیم کار بر روی برند بصری را شروع کنیم. بسته به مشتری، این ممکن است از قبل به خوبی تعریف شده باشد، اما ممکن است شما در حال تعریف سبک بصری از پایه باشید. ابزارهایی مانند کاشیهای سبک، تختههای خلق و خو و کلاژهای عناصر میتوانند به این فرآیند کمک کنند.
- آزمایش : تا الان، شما تمام صفحات خود را دارید و نحوه نمایش آنها را برای بازدیدکننده سایت تعریف کردهاید، بنابراین وقت آن است که مطمئن شوید همه چیز کار میکند. مرور دستی سایت در دستگاههای مختلف را با خزندههای خودکار سایت ترکیب کنید تا همه چیز را از مشکلات تجربه کاربری گرفته تا لینکهای خراب ساده شناسایی کنید.
- راهاندازی : وقتی همه چیز به خوبی کار کرد، وقت برنامهریزی و اجرای راهاندازی سایت شما فرا میرسد! این باید شامل برنامهریزی زمانبندی راهاندازی و استراتژیهای ارتباطی باشد - یعنی چه زمانی راهاندازی خواهید کرد و چگونه به دنیا اطلاع خواهید داد؟ پس از آن، زمان شروع به کار است.
حالا که روند کار را مشخص کردیم، بیایید کمی عمیقتر به هر مرحله بپردازیم.
فرآیند طراحی وب در 7 مرحله ساده
برای طراحی، ساخت و راهاندازی وبسایت خود، رعایت مراحل زیر مهم است:
۱. شناسایی هدف
در این مرحله اولیه، طراح باید هدف نهایی طراحی وبسایت را مشخص کند، که معمولاً با همکاری نزدیک با مشتری یا سایر ذینفعان انجام میشود. سوالاتی که در این مرحله از فرآیند طراحی و توسعه وبسایت باید بررسی و پاسخ داده شوند عبارتند از:
- سایت برای چه کسی است؟
- آنها انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند یا در آنجا چه کاری انجام دهند؟
- آیا هدف اصلی این وبسایت اطلاعرسانی، فروش ( تجارت الکترونیک ، کسی؟) یا سرگرمی است؟
- آیا وبسایت باید پیام اصلی برند را به وضوح منتقل کند، یا بخشی از یک استراتژی برندسازی گستردهتر با تمرکز منحصر به فرد خود است؟
- چه سایتهای رقیبی، در صورت وجود، وجود دارند و این سایت چگونه باید از آن رقبا الهام بگیرد/متفاوت از آنها باشد؟
این مهمترین بخش هر فرآیند توسعه وب است. اگر به همه این سؤالات به طور واضح در خلاصه پاسخ داده نشود، کل پروژه میتواند در مسیر اشتباه قرار گیرد.
نوشتن یک یا چند هدف مشخص یا خلاصهای یک پاراگرافی از اهداف مورد انتظار میتواند مفید باشد. این کار به قرار دادن طرح در مسیر درست کمک میکند. مطمئن شوید که مخاطب هدف وبسایت را درک میکنید و دانش عملی خود را در مورد رقابت توسعه میدهید.
ابزارهایی برای مرحله شناسایی هدف وبسایت
- شخصیتهای مخاطب
- خلاصه خلاقانه
- تحلیل رقبا
- ویژگیهای برند
۲. تعریف محدوده
یکی از رایجترین و دشوارترین مشکلاتی که پروژههای طراحی وب را آزار میدهد، خزش دامنه است. مشتری با یک هدف در ذهن شروع میکند، اما این هدف به تدریج در طول فرآیند طراحی گسترش مییابد، تکامل مییابد یا به طور کلی تغییر میکند - و نکته بعدی این است که شما نه تنها در حال طراحی و ساخت یک وبسایت هستید، بلکه یک برنامه وب، ایمیلها و اعلانهای فوری را نیز طراحی و میسازید.
این لزوماً برای طراحان مشکلساز نیست، زیرا اغلب میتواند منجر به کار بیشتر شود. اما اگر انتظارات افزایشیافته با افزایش بودجه یا جدول زمانی همراه نباشد، پروژه میتواند به سرعت کاملاً غیرواقعی شود.
یک نمودار گانت، که یک جدول زمانی واقعبینانه برای پروژه، از جمله هرگونه نشانه اصلی را شرح میدهد، میتواند به تعیین مرزها و مهلتهای قابل دستیابی کمک کند. این یک مرجع ارزشمند برای طراحان و مشتریان فراهم میکند و به همه کمک میکند تا روی وظیفه و اهداف مورد نظر متمرکز شوند.
ابزارهایی برای تعریف محدوده
- یک قرارداد
- نمودار گانت (یا سایر روشهای تجسم جدول زمانی)
۳. ایجاد نقشه سایت و وایرفریم
نقشه سایت، پایه و اساس هر وبسایتی با طراحی خوب را فراهم میکند. این نقشه به طراحان وب کمک میکند تا ایده روشنی از معماری اطلاعات وبسایت داشته باشند و روابط بین صفحات مختلف و عناصر محتوا را توضیح میدهد.
ساختن یک سایت بدون نقشه سایت مانند ساختن خانه بدون نقشه است. و این به ندرت نتیجه خوبی میدهد.
مرحله بعدی، یافتن الهامات طراحی و ساخت یک ماکت از وایرفریم است. وایرفریمها چارچوبی برای ذخیره عناصر طراحی بصری و محتوای سایت فراهم میکنند و میتوانند به شناسایی چالشها و شکافهای بالقوه در نقشه سایت کمک کنند.
ا
اپلیکیشن موبایل در مقابل اپلیکیشن وب: کدام یک را باید اول بسازید؟
بسیاری از صاحبان کسبوکار با ایدههای بزرگ شروع میکنند - راهاندازی یک محصول، دسترسی به مشتریان و رشد سریع، اما وقتی زمان ایجاد حضور دیجیتالی فرا میرسد، باید تصمیم مهمی بگیرند و تصمیم بگیرند که آیا با یک اپلیکیشن موبایل یا یک وبسایت شروع کنند.برای سفارش طراحی سایت در رامسر با خجسته وب تماس بگیرید
انتخاب اشتباه میتواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. ممکن است هزاران دلار صرف ساختن چیزی کنید که کاربران هدف شما حتی از آن استفاده نکنند. یا پلتفرمی را انتخاب کنید که از مدل کسبوکار شما پشتیبانی نمیکند و باعث میشود تعامل ضعیفی داشته باشید و هیچ بازگشت سرمایهای نداشته باشید.
برخی از صنایع در حال حرکت رشد میکنند، در حالی که برخی دیگر به حضور آنلاین قوی نیاز دارند که در دستگاههای مختلف به خوبی کار کند. بودجه نیز نقش مهمی ایفا میکند. هر کسبوکاری نمیتواند از عهدهی ساخت هر دو به طور همزمان برآید.
در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که هر گزینه در سناریوهای دنیای واقعی چگونه عمل میکند، کدام یک بر اساس اهداف شما منطقی است و پول شما در کجا بیشتر هزینه خواهد شد.
تفاوت بین یک برنامه وب و یک برنامه موبایل چیست؟
ممکن است به نظر برسد که برنامههای وب و برنامههای تلفن همراه هدف یکسانی دارند - اتصال کسبوکارها به کاربران. اما ساختار آنها، نحوه دسترسی افراد به آنها و کارهایی که میتوانند انجام دهند بسیار متفاوت است.
یک برنامه وب از طریق مرورگری مانند کروم یا سافاری قابل دسترسی است. این برنامه روی تلفنها، تبلتها و رایانهها کار میکند. شما یک آدرس وب را تایپ میکنید یا روی یک لینک کلیک میکنید و وارد آن میشوید. بدون دانلود. بدون انتظار. اکثر برنامههای وب طوری ساخته شدهاند که با اندازههای مختلف صفحه نمایش سازگار شوند، بنابراین کاربران میتوانند چه در یک تلفن کوچک باشند و چه در یک مانیتور بزرگ دسکتاپ، به راحتی مرور کنند.
از سوی دیگر، یک اپلیکیشن موبایل باید از یک اپ استور دانلود شود. این اپلیکیشنها بهطور خاص برای دستگاههای تلفن همراه ساخته شدهاند و معمولاً روی صفحه اصلی گوشی باقی میمانند. این ویژگی به آنها از نظر سرعت، ویژگیهای شخصیسازیشده و تعامل مستقیم با کاربر برتری میدهد. بهعنوان مثال، اپلیکیشنها میتوانند برای یادآوری یک تبلیغ یا بهروزرسانی، اعلانهای فوری ارسال کنند.
یکی از بزرگترین تفاوتهای عملکردی، نحوه مدیریت دسترسی آفلاین است. اکثر وبسایتها برای کار کردن به اتصال اینترنت نیاز دارند. برنامهها، بسته به نحوه ساختشان، میتوانند به کاربران اجازه دهند حتی بدون آنلاین بودن، اقداماتی مانند اضافه کردن اقلام به سبد خرید یا تهیه پیشنویس پیام را انجام دهند.
از نظر طراحی، برنامههای وب با هدف انعطافپذیری در دستگاههای مختلف ساخته میشوند. برنامههای تلفن همراه طوری ساخته میشوند که در تلفن همراه طبیعیتر به نظر برسند و اغلب از ویژگیهای تلفن مانند GPS، دوربین یا ورود با اثر انگشت استفاده میکنند. این امر باعث ایجاد یک تجربه کاربری روانتر میشود، اما همچنین به معنای زمان توسعه طولانیتر و هزینههای بالاتر است.
بنابراین، وقتی به عملکرد اپلیکیشن موبایل در مقابل وبسایت فکر میکنیم، هر دو مفید هستند، اما ارزش آنها بستگی به این دارد که چه چیزی میسازید و برای چه کسی آن را میسازید.
مزایا و معایب ساخت یک برنامه وب در ابتدا
برای بسیاری از کسبوکارها، شروع با یک وبسایت منطقی است. این روش معمولاً سریعتر و ارزانتر است و با رشد کسبوکار، انعطافپذیری بیشتری ارائه میدهد.
توسعه و راهاندازی سریع
برنامههای وب معمولاً سریعتر از برنامههای تلفن همراه ساخته میشوند. لازم نیست مراحل ارسال به فروشگاههای برنامه یا انتظار برای تأیید را طی کنید. پس از آماده شدن سایت، همه میتوانند آن را ببینند. اساساً، یک برنامه وب شما را سریع آنلاین میکند.
مقرون به صرفه بودن
ساخت یک اپلیکیشن وب اغلب مقرون به صرفهتر است، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک. اپلیکیشنهای موبایل به زمان توسعه بیشتری برای عملکرد موبایل و هزینه راهاندازی حسابهای App store و Play store نیاز دارند. در مقابل، اپلیکیشنهای وب از نظر توسعه و نگهداری مقرون به صرفهتر هستند و اگر با بودجه محدودی کار میکنید، آنها را به یک نقطه شروع عالی تبدیل میکنند.
بهروزرسانی آسانتر
با یک اپلیکیشن وب، بهروزرسانیها و تغییرات سادهتر انجام میشوند. یک پست وبلاگ جدید، یک پیشنهاد ویژه یا یک تغییر طراحی میتواند به سرعت انجام شود. برخلاف اپلیکیشنها، وبسایتها نیازی به طی کردن فرآیند تأیید یا الزام کاربران به دانلود بهروزرسانیها ندارند، به این معنی که شما همیشه و بدون تأخیر بهروز هستید.
دسترسی گسترده
یکی از بهترین بخشهای یک اپلیکیشن وب این است که تقریباً در هر دستگاهی قابل دسترسی است. چه مشتریان شما از تلفن، تبلت یا رایانه رومیزی یا حتی تلویزیون استفاده کنند، میتوانند از سایت شما بازدید کنند. داشتن سایتی که در همه پلتفرمها کار کند، کلید دستیابی به حداکثر تعداد مشتریان بالقوه است.
برای کسب و کارهای کوچک که در مورد اپلیکیشن موبایل در مقابل اپلیکیشن وب سوال دارند ، یک اپلیکیشن وب معمولاً بهترین نقطه شروع است. این اپلیکیشن در دسترس است، نگهداری آن آسان است و پایه و اساس محکمی برای رشد فراهم میکند.
مزایا و معایب ساخت اپلیکیشن موبایل در ابتدا
اپلیکیشنهای موبایل ویژگیهایی ارائه میدهند که اپلیکیشنهای وب اغلب نمیتوانند با آنها رقابت کنند، به خصوص برای کسبوکارهایی که بر تعامل بلادرنگ، شخصیسازی یا تعامل مداوم با کاربر تمرکز دارند.
تعامل بالا از طریق اعلانهای فوری
یکی از نقاط قوت اصلی برنامههای تلفن همراه، امکان ارسال اعلانهای فوری به طور مستقیم به تلفن کاربر است. این پیامهای کوتاه میتوانند افراد را به پلتفرم شما بازگردانند، چه بخواهید به آنها در مورد ورزش یادآوری کنید، چه آنها را در مورد یک سفارش بهروز کنید یا یک پیشنهاد با مدت زمان محدود ارائه دهید. این کار به آنها کمک میکند تا بدون نیاز به بررسی ایمیل یا رسانههای اجتماعی، برند شما را در ذهن خود نگه دارند.
اپلیکیشنهایی که برای شخصیسازی و استفادهی بلادرنگ ساخته شدهاند،
برای کسبوکارهایی که نیاز به ارائهی یک تجربهی شخصیسازیشده یا تعامل بلادرنگ دارند، به خوبی کار میکنند. به عنوان مثال، یک اپلیکیشن تناسب اندام که تمرینات ورزشی را پیگیری میکند، یک اپلیکیشن اشتراکگذاری خودرو که مکان خودرو را بهروزرسانی میکند، یا یک سرویس تحویل کالا که نیاز به بهروزرسانی مداوم کاربر دارد. این نوع خدمات با یک اپلیکیشن بهتر کار میکنند. اپلیکیشنها همچنین امکان دسترسی به ویژگیهای دستگاه مانند GPS، دوربین و فضای ذخیرهسازی آفلاین را فراهم میکنند که به بهبود عملکرد سرویس برای هر فرد کمک میکند.
هزینه بالاتر و زمان توسعه طولانیتر:
ساخت اپلیکیشنهای موبایل معمولاً هزینه بیشتری نسبت به وبسایتها دارد. این فرآیند شامل آزمایش بیشتر، کار طراحی بیشتر و اغلب نیاز به ساخت نسخههای جداگانه برای اندروید و iOS است. با اضافه کردن زمانی که برای رعایت دستورالعملهای فروشگاه اپلیکیشن لازم است، راهاندازی شما ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد. برای کسبوکارهای جدید یا کسانی که برنامه فشردهای دارند، این میتواند یک کار سنگین باشد.
فرآیند تأیید، لایه دیگری را اضافه میکند
قبل از اینکه یک اپلیکیشن موبایل بتواند مورد استفاده قرار گیرد، باید از طریق فرآیند بررسی توسط فروشگاه اپل اپ یا فروشگاه گوگل پلی عبور کند. این بررسی میتواند راهاندازی شما را به تأخیر بیندازد و گاهی اوقات برای مطابقت با قوانین آنها، تغییراتی را ایجاب میکند. اگرچه این امر لایهای از اعتماد را برای کاربران اضافه میکند، اما میتواند برای کسبوکارهایی که مشتاق راهاندازی سریع هستند، ناامیدکننده باشد.
چه چیزی برای نوع کسب و کار شما بهترین عملکرد را دارد؟
انتخاب بین یک اپلیکیشن موبایل و یک وبسایت به شدت به اهداف تجاری شما و نحوه ترجیح مشتریانتان برای ارتباط با شما بستگی دارد. برخی از مدلها با سرعت و بهروزرسانیهای مکرر رشد میکنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر دسترسی و انعطافپذیری تمرکز دارند. بیایید بررسی کنیم که چگونه صنایع مختلف بر اساس عملیات و مخاطبان هدف خود، انتخابهای هوشمندانهای انجام میدهند.
راهاندازی تجارت الکترونیک
برای برندهای جدید تجارت الکترونیک، یک اپلیکیشن وب اغلب بهترین قدم اول است. راهاندازی آن سریعتر، مدیریت آن آسانتر و به شما دید روشنی از علایق مشتری میدهد. میتوانید دستهبندی محصولات، قیمتگذاری و استراتژیهای بازاریابی را بدون سرمایهگذاری سنگین اولیه آزمایش کنید. هنگامی که پایگاه مشتری شما شروع به رشد میکند و میخواهید وفاداری ایجاد کنید، معرفی یک اپلیکیشن موبایل میتواند به تعمیق رابطه کمک کند. اپلیکیشنهای موبایل خریدهای مکرر را سریعتر میکنند و از طریق روشهای پرداخت ذخیرهشده، لیست علاقهمندیها و هشدارهای فوری، تجربهای روانتر را برای کاربران برگشتی ارائه میدهند.
خدمات لجستیک و تحویل
در لجستیک، سرعت و دقت اهمیت دارند. یک اپلیکیشن موبایل معمولاً انتخاب اول بهتری است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه میدهد تا تحویلها را به صورت بلادرنگ پیگیری کنند، فوراً بهروزرسانیها را دریافت کنند و در حال حرکت با رانندگان یا تیمهای پشتیبانی ارتباط برقرار کنند. در سمت کسب و کار، توزیعکنندگان و رانندگان میتوانند با ویژگیهای درون برنامهای مانند ردیابی موقعیت مکانی، آپلود عکس یا اثبات تحویل، کارآمدتر کار کنند. این ویژگیها اعتماد و شفافیت را برای مشتریان بهبود میبخشند.
مربیگری و آموزش آنلاین
برای مربیان و سازندگان دوره، یک اپلیکیشن وب به عنوان یک نقطه ورود به خوبی عمل میکند. این اپلیکیشن به عنوان قیف فروش شما عمل میکند، سرنخها را جمعآوری میکند، تماسها را رزرو میکند یا برنامهها را میفروشد. هنگامی که مخاطبان شما افزایش مییابد و شما درسهای ساختارمند یا جلسات مداوم ارائه میدهید، یک اپلیکیشن موبایل ارزش افزوده ایجاد میکند. این اپلیکیشن به زبانآموزان فضای اختصاصی میدهد تا درسها را تماشا کنند، وظایف را انجام دهند یا مستقیماً به شما پیام دهند، اغلب بدون نیاز به ورود به سیستم در هر بار. این برای عادات روزانه مانند نوشتن خاطرات، بررسی وضعیت سلامتی یا کارهای دورهای مفید است.
پلتفرمهای SaaS
اگر در حال ساخت نرمافزار به عنوان سرویس هستید، با یک MVP اپلیکیشن وب شروع کنید. یک سایت ساده به کاربران اجازه میدهد تا ثبت نام کنند، پلتفرم را آزمایش کنند و بازخورد ارائه دهند. این مرحله به شما کمک میکند تا قبل از سرمایهگذاری سنگین، تأیید کنید که آیا ایده شما یک مشکل واقعی را حل میکند یا خیر. هنگامی که ابزار اصلی مفید واقع شد و مردم اغلب از آن استفاده کردند، ایجاد یک اپلیکیشن موبایل همه چیز را روانتر میکند. اپلیکیشن به نقطه تماس روزانه کاربران برای تعامل با ابزار شما تبدیل میشود، به خصوص اگر شامل ویژگیهای ردیابی، هشدارها یا اقدامات سریع باشد.
اگر میپرسید، اپلیکیشن موبایل در مقابل اپلیکیشن وب برای استارتاپها، در نظر بگیرید که مخاطبان شما چگونه از خدمات شما استفاده میکنند و اهداف شما در کوتاهمدت و بلندمدت چیست. برخی از کسبوکارها از شروع ساده و افزودن پیچیدگی با رشد سود میبرند، در حالی که برخی دیگر از روز اول به ابزارهای بلادرنگ نیاز دارند.
ویژگیهای طراحی سایت آموزشی
ویژگیهای طراحی سایت آموزشی
یک سایت آموزشی باید ظاهر و گرافیک جذابی داشته باشد و محتوای آموزشی جامع و مفید آن ساده و کاربردی باشد. سئوی قدرتمند، مدیریت و برنامه ریزی محتوا و البته برگزاری آزمون های آنلاین از جمله امکاناتی است که باید در طراحی وب سایت آموزشی در نظر گرفته شود.برای سفارش طراحی سایت در رشت با خجسته وب تماس بگیرید.
فروش بستههای آموزشی، آموزشهای دستهبندیشده و خاص، انجمن گفتگو، مشاورههای آموزشی، جستجوی پیشرفته، امکان نظرسنجی و مشاهده نظرات سایر کاربران، سیستم اعلان و بسیاری از امکانات کلیدی دیگر که در ادامه به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت، از جمله نکات مهمی هستند که باید در طراحی سایت آموزشی در نظر گرفته شوند.
طراحی سایت آموزشی نیز مانند سایر سایتها دارای قوانین و مقررات خاصی است که عدم رعایت آنها میتواند منجر به شکست آن شود. پس این نکات را جدی بگیرید:
۱- هدف سایت
هدف سایت بسیار مهم است و هویت آن را تعریف می کند.قبل از طراحی وب سایت آموزشی، باید دقیقاً بدانید که می خواهید چه چیزی را آموزش دهید؟مخاطبان شما چه کسانی هستند؟و چگونه می خواهید از سایت خود درآمد کسب کنید؟
هدف شما قالب سایت شما را تعیین میکند. این قالب، سبک تولید محتوا را تعریف میکند. سبک طراحی، تولید محتوا، تقسیمبندیها، همه بر اساس هدف شما برنامهریزی میشوند.
۲- مدیریت برنامهها
طراحی سایت آموزشی کمی با طراحی سایتهای دیگر متفاوت است. زیرا نوع تقسیمبندی محتوا بسیار متفاوت و البته تخصصیتر است. با دانستن این موضوع، ساختار آن باید به گونهای باشد که بتوانید به راحتی آن را مدیریت و کنترل کنید . به عنوان مدیر سایت، ممکن است از برنامهنویسی چیزی ندانید . اما طراح باید طراحی سایت شما را به گونهای پیادهسازی کند که بتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید و اطلاعات مختلف را در بخشهای مختلف بارگذاری یا بررسی کنید.
۳- سئو و بهینه سازی
باید توجه داشته باشید که طراحی و بهینهسازی سایت آموزشی بر اساس الگوریتمهای استاندارد موتورهای جستجو انجام شود . سئو و بهینهسازی سایت، شما را به عنوان یک منبع آموزشی معتبر و قابل اعتماد به دیگران معرفی میکند و این امر باعث افزایش تعداد افرادی میشود که وارد سایت شما میشوند و محتوای آن را بررسی میکنند.
۴- انعطافپذیری
سایتهای آموزشی و مدارس باید به گونهای طراحی و پیادهسازی شوند که کاملاً متناسب با نیازهای کاربر باشند و بسته به هدفی که برای آن طراحی شدهاند، تمام نیازهای کاربر را برآورده کنند. از سوی دیگر، سایتهای آموزشی باید این ویژگی را نیز داشته باشند که بسته به نیازهای آینده مجموعه، امکان اضافه کردن بخشهای جدید را به راحتی فراهم کنند. به عنوان مثال، اضافه کردن زبان جدید به سایت یا سایر امکانات.
۵- طراحی واکنشگرا
طراحی واکنشگرا یکی از مهمترین نکاتی است که باید در همه سایتها، به خصوص سایتهای آموزشی رعایت شود. زیرا اگر سایت آموزشی با همه نمایشگرها سازگار نباشد، بسیاری از دانشپژوهان به محتوای آموزشی مورد نیاز خود دسترسی نخواهند داشت. در نتیجه، عضویت در سایت شما بیاهمیت تلقی شده و فوراً آن را ترک میکنند. فراموش نکنید که مخاطبان شما از دستگاههای مختلفی استفاده میکنند. شما باید به امکانات مختلف آنها احترام بگذارید.
۶- محتوای مفید و کارآمد
سایت شما یک سایت آموزشی است. بنابراین محتوای آن باید جنبه آموزشی داشته باشد. نحوه تبدیل اطلاعات به محتوا و ارائه آن بسیار مهم است. جذابیت شرط مهمی در تولید محتوا است . ممکن است محتوایی بسیار مهم و قابل توجه باشد، اما به دلیل عدم جذابیت، مخاطب تمایلی به بررسی و پیگیری آن نداشته باشد. در نتیجه، بدون اینکه بداند آن را از دست میدهد. از اغراق در محتوای خود پرهیز کنید. مخاطبان عموماً حوصله توضیحات اضافی و خارج از موضوع را ندارند. سعی کنید از محتوای بصری و ویدیویی بیشتر استفاده کنید.
اگر سایت شما مربوط به یک فضای دانشگاهی است، بخشهای دانشکدههای مختلف آن باید به وضوح از هم جدا باشند تا دسترسی برای دانشجویان آسانتر باشد.
اگر سایت شما آموزش موسیقی و هنر است، ترجیحاً بیشتر از فایلهای ویدیویی استفاده کنید.
۷- محتوای قابل اشتراکگذاری
یکی از راهکارهایی که باعث میشود مخاطب به شما و هدفتان بیشتر اعتماد کند، این است که به او امکان ذخیره، دانلود و اشتراکگذاری فایلهای اطلاعاتی را بدهید.
۸- امنیت
امنیت سایت آموزشی خود را جدی بگیرید. بسیاری از هکرها میتوانند سایت شما را هک کرده و از طریق آن از شما و مخاطبانتان سوءاستفاده کنند. یا محتوای شما را بدزدند. برخی از هکرها اطلاعات مالی سایت و مخاطبینی که عضو سایت هستند را میدزدند.
چرا کسب و کارها به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند؟
چرا کسب و کارها به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند؟
ظهور گوشیهای هوشمند و تبلتها باعث تغییر در نحوه تعامل مردم با محتوای دیجیتال شده است. در حالی که وبسایتها مدتها قبل از رونق موبایل وجود داشتند ، اما نمیتوانند تجربیات فراگیر، راهحلهای شخصیسازیشده و قابلیتهایی را که مصرفکنندگان مدرن به دنبال آن هستند، ارائه دهند.برای سفارش خدمات سئو سایت در رشت با خجسته وب تماس بگیرید
برای برآوردن این نیاز، شرکتهای نرمافزاری به توسعه اپلیکیشن روی آوردهاند تا تجربیات بومی ایجاد کنند که بتوانند از تمام قابلیتهای دستگاههای تلفن همراه بهره ببرند . این رویکرد، رابطهای کاربری بصری، عملکرد بهینه و سرویسهای آگاه از متن را در اختیار کاربران اپلیکیشنهای تلفن همراه قرار میدهد که وبسایتهای سنتی قادر به ارائه آنها نیستند.

